1 månad & 2 veckor!

nu har ja vart här i en månad och 2 veckor, alltså ska ja åka hem redan om två veckor!
jag kommer verkligen att sakna denna resan, ett minne jag aldrig kmr att glömma!
denna tid jag har vart här har jag lärt mej vääldigt mkt!
jag har köpt en sari och fått en, så nu har ja två stycken :D
jag tror tyvärr inte jag kmr att använda dem så mkt, för ja vet inte riktigt när ja kan använda dem hemma i Sverige!
igår fick jag lära mej om matvanor inom hinduism, när man är jätte troende så är man vegan,
alltså äter du inget kött eller något, du äter inte heller svamp.
som tur är, tkr jag, är den familjen som ja bor hos inte så jätte troende,
dom äter inte kött men dom äter kyckling,
jag tror aldrig att ja skulle kunna klara mig utan kött, fisk och kyckling.

nästa vecka så ska vi ha fest här!
det är en speciel fest då man ber framför huset och sen lagar en speciel middag,
som hinduism har man 20 olika såna här fester per år.
denna fest ska firas med några vänner till min familj där jag bor.
det är väldigt mycket folk som ska komma,
så vi måste hjälpa till och fixa iordning, mat och pynt!

nu så ska vi åka till ''stan'' och gå runt och kolla lite, sen ska vi ut och äta på resturang(a)
ha det bääääst!
det ska ja ha iallafalll:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0