bröllop!

bröllopet var helt fantastisk!
det var enupplevelse som ja tycker alla ska uppleva.
ja skulle faktiskt velat att mitt bröllop gick till på detta viset(a)

jag tog med mej kameran, för min video kamera hade bandet tagit slut på :(
men ja tog bilderr och klipte ihop lite.
bröllopet var väldigt vakert!

det är ju så att familjerna bestämmer vem man ska gifta sig med,
och ofta är dom inte kära i varanndra, men det brukar ofta bli så att man blir det senare!
samma sak gällde detta bröllop,
Beyla berättade för mej att man går efter familjernas kasttillhörigheter och horoskop.
man brukar också kolla upp dom olika familjernas traditioner.
jag tkr inte att det är rättvist på något sätt och vis,
att det är föräldrarna som bestämmer vem man ska gifta sig med!
mina föräldrar skulle aldrig fått bestämma det åt mej iallafall!
fast, det är ju såklart så att man har visa regler i olika religioner,
å denna är väll en av dom i hinduism.
jag är ju inte det minsta troende, så ja vet ju inte hur det är att ha regler pga. tro,
men när man är det så är det säkert jätte viktigt att man följer dom!

men nu åter till cermonin.
det börjar med att Beylas pappa räcker över bruden(hans dotter) till brudgummen och hans far.
innan detta ger brudgummens faamilj henne nya kläder och smycken.
cermonin utförs av en präst.
Beylas syster hade på sig en röd sari med guld broderi på typ,
jag hörde att alla brudar har det på sig!
gästerna sjunger mycket för brudparet också,
ja kunde ju inte en enda låt av vad dom sjöng,
så jag fick stå upp och låtsas att ja kunde dom.

cermonin tar ca. 3 timmar, med bröllopet håller på i flera ddagar,
efter det att cermonin är klar så äter alla gäster middag å sen har med en stor fest!
efter det går brudparet hem å vem vet vad som händer efter det...... (a)

nu har vi kommit hem å ska snart hoppa i säng!
ja skulle bara vilja säga lite om vad ja tkr om detta bröllp,
jag tycker det var jätte fint, gärna att ja skulle velat att mitt bröllop såg ut såhär,
men ja skulle inte vilja ha dessa regler som att ja inte får välja vem ja ska gifta mej med mm...
ja tkr kärlek är något man bara själv kan styraa om!

nu ska ja sova, kmr att uppdatera om ett par dagar,
denna veckan ska ja med Beyla till skolan nån dag tror ja !
ha det bäääst!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0