fest!

igår hade vi fest!
det var jätte trevligtt, och verkligen en upplevelse.
igår på morgonen så väckte dom oss tidigt,
för att vi skulle börja att ''pynta'' huset.
vi satte uppp blommor gilanger och massa annat fint pynt,
sen så hjälpte vi till och laga mat,
allt var vegetariskt !
ungefär vid fem tiden så kom gästerna och så tog dom små ''fördrinkar''
dom berättade att det var många hinduer som hade denna festen, och alla ber samtidigt,
man skullle be klockan åtta,
man offrar saker också, inte människor eller djur, utan man offrar blommor och fruket osv.
när klockan slog åtta så satte sig alla utanför huset och började be,
alla hade nya kläder, förutom jag, som fick ta på mig en av mina saris,
dom sa böner, jag fick bara hänga med, för ja kunde ju inte nån av bönerna,
när man hade bett klart och offrat det man skulle gick vi in och hade en riktigt dunder fest!
jag fick be till skol guden, buddah.
man åt mat, man drack god dricka å hade trevgt!
det var 4 barn i min ålder, tre killar och en tjej, fast om man räknar med mej å beyla blev vi tre tjejer :D
dom sista gästerna gick vid fyra tiden, så idag har vi soovit riktigt länge
imorgon ska vi åka till beylas kompisar och sovaa där!
och om ca.2 veckor så ska ja åka hem:(

men ha det bääääst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0